Ankara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi; Sanat, Tasarım, Sanat Eğitimi, Sanat Bilimleri, Sanat Eleştirisi, Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım, Müzecilik alanlarına ilişkin, bu alanlarla ilişkili disiplinlerarası yaklaşımlara açık, nitelikli araştırma derleme ve incelemeleri bir araya getirmeyi, güncel, farklılaşan bakış açılarını görünür kılarak akademik bilimsel çalışmalara katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Yılda iki kez yayınlanan ulusal, hakemli bir dergidir.
Ankara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisinde; Güzel Sanatlar, Sanat Bilimi, Fotoğraf, Tasarım (Endüstriyel Tasarım, Grafik Tasarım, Sahne ve Kostüm Tasarımı, Tekstil ve Moda Tasarımı, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı, Görsel İletişim Tasarımı) Müzik, Sahne Sanatları, El Sanatları, Geleneksel Sanatlar, Sanat Eğitimi, Sanat Eleştirisi, Göstergebilim, Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım, Sanat Eseri Konservasyon ve Restorasyonu, Müzecilik ve Müze Eğitimi, alanlarında yapılmış çalışmalar kabul edilir. Dergide bu alanlarla disiplinlerarası ilişkiler kuran araştırmalara da yer verilmektedir.
Ankara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi’ne makale başvurusu yapacak yazarların, DergiPark sistemine bireysel üyelik yapmaları gerekir. https://dergipark.org.tr/tr/login adresinde açılan sayfadan bireysel üyelik oluşturarak, dergimiz https://dergipark.org.tr/tr/pub/augsfd sayfasından makale ve dosyalarını sisteme yüklemelidirler.
Ankara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi uluslararası standartları ve kuralları benimseyen bir yayın etiği anlayışına sahiptir. Etik kurul belgesi gerektiren çalışmalarda “Etik Kurul Belgesi” makale ile birlikte dosyalar alanına eklenmelidir. Etik Kurul Belgesi gerektiren çalışmalar için bkz. (Etik İlkeler ve Yayın Politikası)
Yazarlar makale başvurusu sırasında “Telif Hakkı Devir Formu”nu imzalayıp, tarayarak sistem üzerinden dosyalar alanına yüklemelidirler. Böylece telif haklarını Ankara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi’ne devir etmiş olurlar. Telif Hakkı Devir Formu’nu yüklemeyen yazarların makaleleri üzerinde işlem yapılmaz. Yayınlanmayan makalelerin telif hakları yazarlarında kalır.
Dergimize makale gönderecek yazarların orcid.org adresinden ücretsiz olarak temin edecekleri yazar kimlik numaralarını makale metinleri ile birlikte editörlüğümüze iletmeleri gerekir.
Birden fazla yazarlı çalışmalarda, yazarların katkı ve çıkar çatışması beyanı olarak “Ek Beyanlar Formu” nu doldurularak imzalamaları ve sistem üzerinden dosyalar alanına yüklemeleri gerekir.
Dergimizin yayın sürecine katkı sağlayan tüm yazarlar, şeffaflık ilkemiz doğrultusunda tüm süreçleri DergiPark kullanıcı panelinden kullanıcı adı ve şifre ile giriş yaparak kişisel sayfalarında takip edebilirler.
Yazarların yazım kuralları için aşağıda yer alan yönlendirmeleri referans almaları gerekmektedir.
Ankara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi’ne gönderilecek makaleler APA7 ‘ye uygun olarak hazırlanmalıdır. Ayrıca bkz. (https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines/references/elements-list-entry#retrieval)
Makaleler Word formatında ve Times New Roman yazı karakterinde hazırlanmalıdır.
(Örnek Şablon)
BAŞLIK : Türkçe başlık koyu ve büyük harflerle 12 punto, ortalanmış ; İngilizce başlık ise Türkçe başlığın hemen altında ilk harfleri büyük, 11 punto ve ortalanmış şekilde olmalıdır. Makalenin başlığı, en fazla 12 kelime olmalıdır.
YAZAR ADI : Makalede yazar adı ve soyadı sağa yaslı, koyu 11 punto olmalıdır. Yazarların unvanı, görev yaptıkları kurum ve eposta adresleri * işaretiyle dipnotta belirtilir. Hakem sürecinde, kör hakemlilik politikamız gereği yazarların kişisel bilgileri kaldırılır ya da gizlenir.
ÖZ : Makalenin başlığından sonra en az 120 en fazla 300 kelimeden oluşan Türkçe ve İngilizce öz (abstract), en az 5 kelimelik Türkçe ve İngilizce anahtar kelimeler 11 punto olarak yazılmalıdır. Öz alanının, çalışmanın kapsamı, amacı, yöntemi, etkileri ve sonuçları hakkında fikir vermesi beklenir.
SAYFA DÜZENİ
KAĞIT BOYUTU : A4
KENAR BOŞLUKLARI : 2,5 Cm.
YAZI TİPİ: Times New Roman
YAZI TİPİ STİLİ : Normal
BOYUTU (NORMAL METİN): 12
BOYUTU (DİPNOT METNİ) : 10
PARAGRAF ARALIĞI: Önce 0 nk, sonra 6 nk
SATIR ARALIĞI: Tek (1)
BÖLÜM BAŞLIKLARI: Alt başlıkların hepsi ilk harfleri büyük olacak şekilde ve koyu olmalıdır. Numaralandırma tercih edilirse “Giriş” ve “Sonuç” bölümüne numara verilmemelidir.
TABLO VE ŞEKİLLER: Tablo veya şekillerin numarası ve adları tablo veya şeklin hemen altında olmalıdır.
Kaynak: Kaynak yazar tarafından düzenlenmeyip alıntı yapıldıysa alıntı bilgisi; 12 punto, sola yaslı ve italik olarak verilmelidir.
GÖRSEL KAYNAKLAR: Görsel numarası ve adı görselin hemen altında bulunmalıdır.
Görsel 1: Görsel yazısı metnin altına, italik, 11 punto, italik ve sola yaslı yazılmalıdır. Görsel numarası kalın yazılmalıdır.
Hacim: Makale, ekler dâhil olmak üzere en fazla 10.000 sözcük olmalıdır.
Ayrıca özel bir yazı tipi (font) kullanılmış yazılarda, kullanılan yazı tipi de, yazıyla birlikte gönderilmelidir. Yazılarda sayfa numarası, üst bilgi ve alt bilgi gibi ayrıntılara yer verilmemelidir. Yazım ve noktalama açısından, makalenin ya da konunun zorunlu kıldığı özel durumlar dışında, Türk Dil Kurumu’nun Yazım Kılavuzu esas alınmalıdır. Yazıların kaynakçalarında Latin alfabe dışında başka bir alfabe karakterleri kullanılmamalıdır.
KAYNAKLARIN GÖSTERİMİ :
Metin içi alıntılarda;
Yazar bilgisi parantez içinde veya dışında verilebilir.
Parantez içindeki alıntılarda yazar adı ve yayın tarihi parantez içinde yer alır. Gönderme yapılan kaynaklarda yazar adı cümlede anlamlı bulunan bir yerde metne dâhil edilir ve yıl parantez içinde yazılır.
Örnekler:
Tek yazarlı kaynaklar için örnek :
(Alp, 2019)
(Alp, 2009 ) sembolün tek bir cümle ile tanımını yapmayı oldukça güç bir girişim olarak tanımlar.
Alp, 2009 yılında sembolün tek bir cümle ile tanımını yapmanın güç olduğunu belirtti. (s.1-2). (Dilerseniz sayfa numarası belirtebilirsiniz)
*Uzun alıntılarda, alıntı yeni bir paragrafta devam ediyorsa tekrar kaynak gösterilmelidir.
*İki yazarlı kaynaklar için örnek :
(Erdoğan ve Söylemezoğlu, 2011)
*Üç ve daha fazla yazarlı kaynaklar için örnek :
(Alp ve diğerleri, 2004)
*Metinde kişisel görüşmecilere atıfta bulunulduğu durumlarda;
Görüşmecinin adının baş harfi ve soyadı verilmeli, görüşme tarihi olabildiğince net belirtilmelidir.
(K.Ö., Alp, kişisel görüşme, 14.03.2022)
Metin İçi Alıntılar İçin Ayrıca bkz. https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines/references/elements-list-entry#retrieval
KAYNAKÇA
Kitap :
Alp, K. Ö. (2009). Orta Asya'dan Anadolu'ya Kültürel Sembollere Giriş. Efil Yayınevi.
*Eser adları ilk harfleri büyük ve italik yazı karakteri ile yazılmalıdır.
E-Kitap :
Alp, K. Ö. vd. (2009). Tarsus El Sanatları. Hacı Bayram Veli Üniversitesi. https://discovery.ebsco.com/c/kqcaaq/details/nsw3z5ulfn?limiters=FT1%3AY&q=alp%2C%20%C3%B6zlem
*Erişim linki eklenmelidir.
Çeviri Kitap:
Buchholz, E. L. (2012). Sanat : Başvuru Kitapları (D. N. ÖZER, Çev.). NTV Yayınları.
Kitap Bölümü:
Alp, K. Ö. (2018). Müzede öğretmen tutumları. A. Okvuran ve C. Karadeniz (Ed.), Çocuk ve sanat içinde (ss. 41-67). Ankara Üniversitesi Basımevi.
Makale :
DOI numaralı dergi makalesi :
Alp, K. Ö. (2021). Mitolojik kuşlardan Simurg'un minyatürler üzerinden sembolik anlam kodları. Folklor Akademi Dergisi, 4(3), 439-451. https://doi.org/10.12981/mahder.952096
DOI numarası olmayan dergi makalesi :
Alp, K. Ö. (2004). Anadolu’dan Orta Asya’ya uzanan coğrafyada dokumalarda yaşanan ortak sembolik motifler. Motıf Academy Journal Of Folklore, (37), 10-15.
*Makale gösterimlerinde dergi adı, cilt ve sayı numaraları italik yazı karakteri ile yazılmalıdır.
Doktora ya da Yüksek Lisans Tezleri :
Metinnam, İ. (2011). Yaratıcı drama alanında Brian Way’ın drama anlayışının incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ankara Üniversitesi.
Toplantı ve Sempozyumlar :
Alp, K. Ö., (2019, Haziran). Görsel sanatlar eğitiminde kollektifin gücü ve bir örnek yaklaşım, VI. International Eurasian Educational Research Congress, Turkey.
Sinema Filmi :
Yılmaz, A. (Yönetmen). 1986. Aaahh Belinda [Film]. Odak Film.
YouTube Videosu :
Çağdaş Drama Derneği Antalya (2023, 14 Mart). Müzede yaratıcı drama -1- Dr. Gökhan Karaosmanoğlu 1. Bölüm [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=gs73O6g-rsM
İnternet Kaynağı :
Uluslararası Kadın Müzeleri Birliği (2023, 14 Mart). Wikipedia içinde. https://tr.wikipedia.org/wiki/Uluslararas%C4%B1_Kad%C4%B1n_M%C3%BCzeleri_Birli%C4%9Fi
Ankara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi (AÜGSFD), makalelerin gönderim, değerlendirme ve yayınlanma olmak üzere hiçbir aşamasında ücret talep etmez. Yazarlar dergiye gönderdikleri çalışmalar için makale işlem ücreti veya gönderim ücreti ödemezler.
Ankara'da doğdu. İlk ve orta öğrenimini burada tamamladı, Ankara Bahçelievler Deneme Lisesinden mezun oldu. Lisans derecesini Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Heykel Bölümünden 1999 yılında aldı. 2000 yılında Yüzüncü Yıl Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Heykel Bölümü'nde Araştırma Görevlisi olarak göreve başladı aynı zamanda Rektörlük Sanat Danışmanlığı görevini yürüttü. 2002 yılında Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Heykel Anasanat Dalı’nda yüksek lisans programını tamamladı. 2002-2005 arası çalışmalarını Almanya’da sürdürdü. 2002 – 2004 Berlin Humboldt Üniversitesi, Winckelmann Enstitüsü Kültür ve Sanat Bilimi programında Sokrates Program öğrenciliği ve araştırma görevliliği yaptı. 2003 yılında Wuppertal’da İsmail – Çoban Stiftung İ.G. zur Förderung jungen Künstler Vakfı “Atelierhaus” Yaz Okulu’na gitti. 2009 yılında Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimin Kültürel Temelleri Anabilim Dalı, Güzel Sanatlar Eğitiminde Doktorasını tamamladı. 2010 yılında Erasmus Programı kapsamında Letonya Sanat Akademisi’nde eğitim verdi. 2013 yılında Doçentlik unvanını aldı. 2013-2018 yılları arasında Heykel Bölüm Başkanlığı, Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği ve GSF Senato Temsilciliği görevlerini yürüttü. 2018 yılında Profesör kadrosuna atandı. 2017-2020 yılları arasında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümünde ve Güzel Sanatlar Fakültesinde sanat eğitimi derslerini vermek üzere 40/b maddesi uyarınca görev yaptı. Halen Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Heykel Anasanat Dalı’nda Öğretim Üyesi olarak görev yapmaktadır. Yedi kişisel sergisi, iki anıt uygulaması ve iki ödülü bulunan sanatçı, Almanya, Danimarka, Letonya, Arjantin, Yunanistan, Hırvatistan, Lübnan, Makedonya, Rusya başta olmak üzere yurtdışında ve yurtiçinde birçok uygulamalı heykel sempozyumu, festival, sergi, workshop, etkinlik ve projelerde bilimsel/sanatsal çalışmalarda bulunmuştur. Çok sayıda kurum, kuruluş ve özel koleksiyonda eserleri yer almaktadır. Sanat Eğitimcileri Derneği (SEDER) üyesi olan sanatçı, çalışmalarına Ankara ve Van’da devam etmektedir.
1959 Yılında Ankara’da doğmuştur. Lisans: 1984, Ankara Üniversitesi, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi, Arkeoloji Bölümü, Protohistorya ve Önasya Arkeolojisi Anabilim Dalı 1980-1984. Yüksek Lisans: 1986,
Ankara Üniversitesi, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi, Arkeoloji Bölümü, Protohistorya ve Önasya Arkeolojisi Anabilim Dalı. Tez konusu: "M.Ö. II. Binin İkinci Yarısında Orta Anadolu'da Süs Eşyası" 1986. Doktora: 1993, Ankara Üniversitesi, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi, Arkeoloji Bölümü, Protohistorya ve Önasya Arkeolojisi Anabilim Dalı. Tez Konusu: "M.Ö. II. Binde Orta Anadolu'da Madeni Kaplar" 1993. Akademik Unvanlar: Ankara Üniversitesi, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi, Arkeoloji Bölümü, Protohistorya ve Önasya Arkeolojisi Anabilim Dalı'nda: Araştırma Görevlisi: 1987, Yardımcı Doçent: 1993, Doçent: 2001, Profesör: 2014. Katıldığı Kazı Ve Araştırmalar: Niğde Pınarbaşı Höyük Kazısı 1982; Niğde Köşk Höyük Kazısı 1983; Kayseri Kültepe Kazısı 1984-2004 Tokat Maşathöyük Kazısı 1984, Kayseri Karakuyu Hitit Barajı Kazısı 1988-89. Yürüttüğü Kazı ve Araştırmalar: (Tayfun Yıldırımla) Çankırı Çorum İlleri Yüzey Araştırması 1996-2012, (Tayfun Yıldırımla) Çorum Hüseyindede Kazısı 1997-2003, Çorum Fatmaören Kazısı, Çorum Boyalı Höyük Kazısı, Çorum, Alaca, Eskiyapar Kazısı 2010 yılından itibaren. Akademik yaşamı boyunca Hitit Arkeolojisi ve Önasya Arkeolojisi alanında yayınlara sahiptir ve çalışmaları sürmektedir. Eski Önasya’da Hukuk, Gıdanın Arkeolojisi gibi konularda ve disiplinler arası konularda yayınları mevcuttur. Kültür ve Turizm Bakanlığı bünyesinde Adana, Eskişehir, Samsun ve İstanbul Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu üyeliklerini ve Kurul Başkanlıklarını yürütmüştür. Alanı ile ilgili bilimsel toplantılara ve çalışmalara katılmış ve katılmaktadır. Adalet Bakanlığı bünyesinde de Türkiye mahkemelerinde bilirkişilik görevleri de yürümektedir.
1967, Manisa
1985-1989 yılları arasında Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Resim- İş Bölümü'nde Lisansını tamamladı. 1993-1995 yılları arasında yine aynı üniversitenin Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde yüksek lisans eğitimini bitirdi. 1995-2001 tarihleri arasında "Modernizm ve Postmodernizm Tartışmaları Ekseninde 20. Yüzyıl Batı Resminde Kent Olgusu" isimli tez çalışmasıyla aynı üniversitenin Sosyal Bilimler Enstitüsü'nden sanatta yeterlik derecesi aldı. 1990-2003 tarihleri arasında Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Resim Bölümü'nde Araştırma Görevlisi olarak çalıştı. 2003-2011 arasında Mustafa Kemal Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi'ne Yardımcı Doçent olarak atandı ve burada resim bölümünün kuruculuğunu yaparak ilk bölüm başkanı oldu. Halen aynı üniversitede Profesör olarak çalışmaktadır.
Kentsel mekânın üretimi ve mekân politikalarıyla ilgilenen sanatçı, tuval üzerine akrilik, yağlıboya, kolaj, serigrafi ve gum bikromat gibi çok çeşitli teknikleri kullanmanın yanında aynı bakış açısı içinde fotoğraf ve video çalışmaları da gerçekleştirir. İki ödülü, beş kişisel sergisi bulunan ve çok sayıda karma sergiye katılan sanatçının yayımlanmış birçok makalesi bulunmaktadır.
1969 yılında Ankara’da doğdu. Lisans öğrenimini 1988-1992 yıları arasında Ankara Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksekokulu’nda tamamladı. 1996 yılında Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü’nde Ev Ekonomisi (Köy El Sanatları) Anabilim yüksek lisansını, 2003 yılında ise doktorasını tamamladı. 2008 yılında Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Aile ve Tüketici Bilimleri Eğitimi Bölümü Tekstil-Moda ve Dekorasyon Eğitimi Anabilim Dalı’ında göreve başladı, halen Sanat Tasarım Fakültesi Tekstil Tasarım Bölümü’nde görev yapmaktadır.
2000 yılında Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Giyim Endüstrisi ve Giyim Eğitimi Bölümünde yüksek lisans, 2007 yılında Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Giyim Endüstrisi ve Giyim Eğitimi doktora programını tamamladı. 2011 yılında Doçent, 2018 yılında Profesörlük ünvanı aldı. 2018 yılında Gazi Üniversitesinin bölünmesiyle Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesine Sanat ve Tasarım Fakültesine atandı. Ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlanmış çok sayıda makalesi bulunmaktadır. Ulusal ve uluslararası birçok bilimsel toplantı, proje, defile ve karma sergiye katıldı. Alanıyla ilgili ortak yazarlı dört adet kitabı, çok sayıda bölümü ve iki adet kişisel giysi tasarımları sergisi bulunmaktadır. Halen Hacı Bayram Veli Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Moda Tasarımı Bölümü'nde profesör olarak Moda Tasarımı, Giyinme Kültürü ve Geleneksel Giyim alanında çalışmalarına devam etmektedir.
979 İskenderun’da doğan Kaynar Tanır, 2000 yılında Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş öğretmenliği programından bölüm birincisi ve fakülte ikincisi olarak mezun oldu. 2000-2003 yılları arasında MEB’e bağlı kadrolu öğretmen olarak Adana’da bir ilköğretim okulunda çalıştı. Akademik yolculuğunda önemli adımlar attı: 2006 yılında “Kaynak ve Dayanaklarıyla Exlibris ve Bir Örnek Sanatçı: Hasip Pektaş” adlı tezi ile Mustafa Kemal Üniversitesi Resim Anasanat Dalı’ndan uzmanlığını, 2014 yılında “Resim-İş Öğretmenliği Özgün Baskıresim Dersinin Postmodern Sanat Eğitimi Bağlamında Uygulanabilirliği: Bir Eylem Araştırması” adlı teziyle de Ankara Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı’ndan doktorasını aldı. 2003-2017 yılları arasında Mustafa Kemal Üniversitesi ve Ankara Üniversitesi’nde araştırma görevlisi, 2017-2020 yılları arasında ise Ankara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Temel Sanat Eğitimi Bölümü’nde doktor öğretim görevlisi olarak çalıştı. Kaynar Tanır, 2020 yılında doçent unvanını aldı, 2024 yılında Ankara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü'nün doçent kadrosuna atandı. Aynı kurumda görevine devam eden Kaynar Tanır, doktora eğitimi süresince sanat eğitimi alanındaki kuramsal çalışmalarının yanı sıra baskıresim alanındaki çalışmalarını sürdürdü. Bu süreçte, Anadolu, Hacettepe ve Gazi Üniversitelerinde baskıresim atölye dersleri aldı. 2010’da Erasmus Staj Hareketliliği kapsamında İngiltere’nin Derby şehrinde Green Door Printmaking Studio’sunda staj yaptı. 2023 yılında TÜBİTAK 2219 kodlu doktora sonrası yurtdışı araştırma bursuyla Belçika’daki Ghent KASK/Conservatorium Sanat/Tasarım ve Biyoteknoloji Deneysel Laboratuvarı’nda doğal pigmenteler ve Ghent Görsel Sanatlar Akademisi Toksik Olmayan Baskıresim Bölümü’nde ise zehirsiz baskıresim teknikleri üzerine araştırmalar ve uygulamalar yaptı. Dokuz kişisel sergi ve dört ödülü bulunan sanatçının eserleri ulusal ve uluslararası sergilerde yer aldı. Kaynar Tanır ayrıca, Özgün Baskıresim Sanatçıları Derneği ve İstanbul Ekslibris Derneği üyesidir.
Candan Dizdar Terwiel 1984 yılında Hacettepe Üniversitesi Sağlık İdaresi Yüksek Okulu’ndan, 1988 yılında da aynı üniversitenin Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik Bölümü’nden mezun olmuştur. Aynı üniversiteden 1991 yılında Master, 1996 yılında da Sanatta Yeterlik diplomasını , 2002 yılında Doçent, 2010 yılında Profesör ünvanını alarak tam zamanlı Hacettepe Üniversitesinde çalışmaktadır. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi’nden 1999 yılında Doktora derecesi alan sanatçının 7 kişisel sergisinden üçü Hollanda’da gerçekleştirilmiştir. Sanatçının biri PTT’nin 150. Yılı Sergisi Yarışması’ndan olmak üzere 4 ödülü bulunmaktadır. Sanat Eğitimcileri Derneği kurucu üyelerinden olan sanatçı 35 yılı aşan sanat ve sanat eğitimi deneyimi ile ara vermeden, ulusal ve uluslararası çok sayıda sergi, sempozyum , workshop, seminerlere katılmış, düzenlemiştir. Verdiği Lisans ve Lisansüstü derslerin yanı sıra 1997 yılından bugüne Yüksek Lisans ve Sanatta Yeterlik Programlarından mezun ettiği onlarca öğrencisi bulunmaktadır. Tamamlanmış Projeleri içinde 2020 yılında biten , Hacettepe Üniversitesi Seramik Eser Envanter Çalışması ve Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı Binası içinde yer alan Hamiye Çolakoğlu Seramik Müzesi sayılabilir.
Lisans, yüksek lisans ve doktora eğitimini sanat eğitimi, sanat, sanat tarihi, görsel tasarım ve eğitim-öğretim üzerine yapmıştır. Çalışmalarını sanat temelli araştırma yöntemleri, görsel araştırma yöntemleri, a/r/tografi, görsel pedagoji, dijital görsel kültür, yeni medya, çok kültürlü sanat eğitimi, grafik tasarım, etkileşimli içerik tasarımı, dijital oyunlaştırma ve öyküleme uygulamalarına dayalı olarak gerçekleştirmektedir. Uluslararası bir bakış açısını hem çalışmalarına hem araştırmalarına yansıtmayı amaçlayan Suzan Duygu Bedir Erişti’nin ulusal ve uluslararası düzeyde araştırmaları ve projeleri yer almaktadır. Erişti’ye TÜRKİYE-GÖRSED (Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği) tarafından akademik çalışmaları ve alana yaptığı katkılara dayalı olarak 2016 yılında akademisyen kategorisinde Yılın Görsel Sanatlar Eğitimcisi Ödülü verilmiştir. 2023 yılında Post Doktora bursu ile Northern Illinois Üniversitesi’nde ziyaretçi profesör olarak bulunmuştur. Bu süreçte Prof. Dr. Douglas Boughton ve Prof. Dr. Kerry Freedman ile çalışmalar gerçekleştirmiştir. Erişti’nin ulusal ve uluslararası düzeyde çok sayıda jürili sergide eserleri sergileme almıştır. Ayrıca uluslararası düzeyde kişisel ve karma sergi katılımları ile birlikte çeşitli kuruluşlara yönelik gerçekleştirdiği tasarım çalışmaları bulunmaktadır. Türkiye’de Sanat Temelli Araştırma Yöntemleri ve Sanat Eğitimi odağında alanyazına kazandırılan çoklu uluslararası katılımlı bir araştırmacı grubu ile Görsel Araştırma Yöntemleri, Prof. Dr. Rita Irwin ile ortak editörlüğe dayalı A/r/tografi: Uygulama Tabanlı Araştırma Yöntemi, Prof. Dr. Paul Duncum ile ortak editörlüğe dayalı Görsel Pedagoji isimli kitap editörlükleri ve Görsel iletişim odağında Yeni Medya ve Görsel İletişim Tasarımı isimli bir kitabı bulunmaktadır. 2020-2023 yılları arasında Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölüm Başkanlığı ve Anabilim Dalı Başkanlığı görevlerini yürütmüştür. Halen Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü’nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır.